Powered By Blogger

torsdag 19 augusti 2010

För tillfället...

...håller jag på att lära mig att värdera företag à la Värdeinvestering. Jag vill inte släppa några egna analyser här på bloggen förrens det att jag känner mig fullt säker i det jag gör (vilket inte betyder att det är rätt, bara för det).

Ytterligare blogginlägg (som hittils varit oerhört lätträknade) får vänta på sig, tills dess att jag känner att jag har något vettigt att komma med, att ventilera, och att dela mig med av. Jag känner dock en sprudlande känsla av att få skriva och publicera inlägg här, men jag vet bara inte om vad.

Jag har just avslutat boken "Rik på riktigt", som Per Penning tipsade om på sin blogg. Väldigt intressant och tankeväckande läsning. Jag kommer så småningom att publicera ett inlägg med teman från just den boken.

Behind every great fortune is a great crime
- Warren Buffett

1 kommentar:

  1. För er som undrar så är citatet (som ursprungligen inte är Buffetts) taget ur boken "The Snow ─ Warren Buffett and the Business of Life", författad av Alice Schroeder med hjälp av Warren Buffett.

    Mycket uttömmande biografi över allas vårt orakel för övrigt. Rekommenderas.

    SvaraRadera