Powered By Blogger

lördag 27 augusti 2011

Inköp BlackPearl

Den 22 augusti beslöt jag att återköpa de BlackPearl-aktier jag sålt tidigare. Kursen hade dock stigit och jag köpte
  • 668 BlackPearl-aktier á 30,4 kr.
Anledningen till återköpet var att jag numera anser att man inte ska försöka spekulera på detta vis, utan mer aktier ska tillföras genom nytt kapital. Ett, förvissa relativt billigt, misstag från min sida, som jag givetvis tänker dra lärdom av.

Portföljen ser ut som följer.
  • BlackPearl, 1340 aktier med GAV-kursen 34,05 kr,
  • Hennes & Mauritz, 217 aktier med GAV-kursen 209,3 kr.

1 kommentar:

  1. En fundering. Om strategin är att köpa mer aktier med hjälp av nytt kapital vore inte det bästa att köpa enbart aktier som har en historik av att ge utdelning (d.v.s. ger dig nytt kapital regelbundet)? BlackPearl är säkert jättebra. Jag är inte insatt, men du är ju nu beroende av att antingen sälja den dyrare eller att de börjar ge utdelningar för att du ska få just nytt kapital från det innehavet. Kommentaren är ingen kritik. Jag är bara nyfiken. Alltid intressant att höra olika ekonomibloggares tankar och strategier. :)

    SvaraRadera