Powered By Blogger

torsdag 11 augusti 2011

Just det... Tidens flyktighet

Det blev inte riktigt det där jag lovade i förra inlägget. Jag kan skylla på att jobb, vänner, sommar, sol, bad, alkohol och en hel del annat kom i vägen, men det tänker jag inte göra. Jag har helt enkelt inte aktiverat mig i denna del.

Jag har, allt annat till trots, hunnit fundera. En hel del. Om allt möjligt. Vad rör denna blogg har jag funderat kring vad jag egentligen vill uppnå med mitt sparande. Jag har utöver detta även funderat kring, och detta är antagligen det viktiga, hur jag ska nå dit korshåret pekar.

Jag har därför bestämt att jag ska sätta mina mål på pränt här på bloggen samt försöka komma fram till en metod för att analysera börsbolag och till sist förhoppningsvis börja publicera mina egna analyser. Allt detta är något jag länge velat göra men när jag väl sätter mig ner känns det otroligt överväldigande att analysera bolagen, då jag inte vet var jag ska starta. Jag ska nu göra ett ärligt försök att råda bot på denna hunger på ökad kunskap genom att helt enkelt bara göra det. Det kommer att bli en läroprocess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar