Powered By Blogger

fredag 19 augusti 2011

Portföljuppdatering

Jag gjorde precis tvärt emot vad jag skrev igår. Jag har sålt


  • 700 BlackPearl Resources-aktier á 21,9 kr.

Anledningen till att försäljningen är att jag tror att vi är påväg att leta oss ännu lite längre nedåt. Jag vill inte missa den "rea", varför jag var tvungen att fiska loss lite kapital. Vi får se hur det hela faller ut.


Portföljen ser efter försäljningen ut som följer.



  • BlackPearl Resources, 672 aktier till ett snittpris på 37,6 kr, samt


  • Hennes & Mauritz, 217 aktier till ett snittpris på 209,3 kr.

Beroende på hur utvecklingen ter sig kommer jag att fylla på i någon av dessa positioner, alternativt ligga likvid om börsen skulle vända uppåt (vilket jag inte tror, inte ännu åtminstone).


Jag kommer att resonera kring mitt innehav i BlackPearl Resources i ett senare inlägg, eftersom det starkt strider mot min investeringsfilosofi (vilken jag också planerar att publicera inom kort).


Hur gör ni i orostider?


1 kommentar:

  1. Jag köper för en del av de likvider jag har att undvara.

    SvaraRadera